Nissan bil på vejen

Nissan
Vejhjælp

Skulle det mod forventning ske, at din Nissan bryder sammen, eller at du kommer ud for et uheld, så er Nissan vejhjælp (også kaldt Nissan Assistance) der for at hjælpe dig videre. De første tre år i Europa er endda gratis med som standard!

Men vores service til din Nissan stopper ikke her. Hvis du servicerer din Nissan på et Andersen Biler autoriseret værksted, vil du automatisk få Nissan Assistance vejhjælp i yderligere 12 måneder eller indtil næste service.

Elbiler er naturligvis også dækket af vejhjælpsordningen med de samme fordele, men derudover får du også gratis og ubegrænset assistance i løbet af det første år, hvis du oplever et sammenbrud forårsaget af et tomt eller næsten tomt Li-ion-batteri.

For en ny Nissan dækker gratis vejhjælp i:

Mindst 3 år

Du får mindst tre års gratis vejhjælp fra indregistreringen af din nye bil. Herefter får du helt automatisk 12 måneders ekstra vejhjælp (eller indtil næste service), hver gang din bil bliver serviceret på et autoriseret Nissan værksted – uanset bilens alder.

24 timer i døgnet, 7 dage om ugen… Gratis!

Ring til os, og så gør vi vores bedste for at få dig og dit køretøj tilbage på vejen så hurtigt som muligt.

  70 14 01 47

Nissan Assistance leveres af en Nissan Europe partner og er tilgængelig i følgende lande: Albanien, Andorra, Østrig, Hviderusland, Belgien, Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig (undtagen franske oversøiske besiddelser), Tyskland, Grækenland, Ungarn, Island, Irland, Italien, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonien, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, San Marino, Serbien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyrkiet, Ukraine, Storbritannien, Vatikanet.

Hvis havariet sker i en enklave eller på en ø, der tilhører et af de nævnte lande, er føreren kun berettiget til basisservices i form af reparation på stedet eller bugsering til en Nissan forhandler eller til et lokalt værksted, hvis der ikke er nogen Nissan forhandler.

Nissan Assistance dækker:

Reparation på stedet

Bugsering til en Nissan forhandler (nærmeste eller valgfrit indenfor 50 km)

Hvis din bil bugseres til en Nissan forhandler og ikke kan repareres samme dag, er du berettiget til en af de fire følgende typer ekstra services:

Refundering af udgifter for transport ved afhentning af færdigrepareret køretøj 1)

Erstatningsbil 2)

Indkvartering 3)

Hjemrejse 4)

Nissan Assistance dækker ikke i følgende tilfælde:

Færdselsuheld og trafikskader i udlandet

Udgifter til serviceeftersyn

Lånebil eller andre omkostninger i forbindelse med færdselsuheld, trafikskader og hærværk

Omkostningerne til værksted, reservedele, reservehjul, dækkit, brændstof, motorolie eller andre udgifter relateret til udbedring af skaden

Hvis bilen er ombygget eller effektforøget – og deraf følgeskader

Fejl opstået på baggrund af fejl på trailer, campingvogn m.m.

Hvis seneste serviceeftersyn er udført af et uautoriseret værksted

Assistance efter tyveri

Ved fejl, der skyldes brug af reservedele, som ikke kvalitetsmæssigt svarer til originale reservedele

Viderebugsering fra et værksted til et andet værksted

Ved uberettiget rekvirering og anvendelse af Hyundai Vejhjælp

Ved selvforskyldt driftstop, f.eks. fejlbetjening eller ignorering af advarselslamper

Ved force majeure herunder strejker, naturkatastrofer m.m.

1) Transportudgifter til afhentning af den reparerede bil dækkes, hvor der kan benyttes tog/skib (1. klasse), taxa op til 50 km, fly - hvis rejsen varer mere end 8 timer med tog (economy class), offentlig transport eller kombinationer af ovennævnte muligheder. Omkostninger til transport fra den forhandler, hvor bilen bliver repareret, til station, lufthavn, hotel eller udlejningsfirma dækkes også.

2) Indtil bilen er repareret og maksimalt tre arbejdsdage med ubegrænset kilometertal. Udgifter til brændstof og vejafgifter afholdes af kunden. Hvad angår lejebiler, kan det være nødvendigt at betale et depositum. Hvis det er muligt, vil erstatningsbilen være i samme segment som den havarerede bil (fx. segment E, hvis det er en GT-R).

3) Hvis havariet er sket mere end 50 km hjemmefra, og du gerne vil vente på, at bilen bliver repareret. Indkvartering på et 3-stjernet hotel inkl. morgenmad (4-stjernet for GT-R-kunder) for fører og passagerer, indtil bilen er blevet repareret indenfor maksimalt tre arbejdsdage.

4) Efter et havari i udlandet, hvor bilen ikke kan blive repareret inden for tre arbejdsdage efter ankomsten hos Nissan forhandleren, kan der om nødvendigt arrangeres hjemtransport af fører, passagerer og deres bagage. I det tilfælde skal hjemrejsen ske inden for fire arbejdsdage efter afleveringen af bilen. Hvis det ikke i løbet af en dag kan forudses, at bilen ikke kan repareres inden for tre arbejdsdage, kan hjemrejse kombineres med en af de ovennævnte services, hvis det er nødvendigt.

Vil du vide mere?

Find og kontakt din lokale Nissan forhandler her.